• Unternehmensart: Kleine und mittelständische Unternehmen
  • Branche: Beratungsbranche, Personalwesen
  • Standorte: Köln, Amsterdam
    (+2 weitere Städte)
    Manchester
    Singapur
  • Mitarbeiteranzahl: 130
  • Umsatz: €39 Millionen
Amoria Bond ist ein internationales Personalberatungsunternehmen, das in der gesamten EMEA-und Asien-Pazifik-Region tätig ist. Das Kerngeschäft ist auf Großbritannien, die Niederlande, Belgien, Deutschland, Frankreich und Singapur fokussiert. Wir bieten Personallösungen in den vier Divisionen: SAP / ERP, IT & Management, Engineering & Power, Banking & Finance.


Wir verfolgen ehrgeizige Expansionspläne, sowohl national als auch international, und sind daher stets auf der Suche nach vertriebsaffinen Persönlichkeiten, die eine Karriere als Personalberater starten möchten.


Du willst mehr als nur einen Berufseinstieg, sondern eine Karrierechance?
Eine Anstellung bei Amoria Bond ist mehr als das! Es ist eine langfristige Karrieremöglichkeit, für alle die entsprechend ihrer Leistung entlohnt und gefördert werden möchten. 

Benefits
  • Betriebliche Altersvorsorge
  • Duzen erlaubt/erwünscht
  • Firmenevents/Betriebsausflüge
  • Firmenkommunikation: andere Fremdsprache
  • Firmenkommunikation: Englisch
  • Firmenlaptops/-tablets
  • Firmenwagen
  • Freie Getränke
  • Gute Verkehrsanbindung
  • Internationale Belegschaft
  • Internetzugang
  • Küche
  • Mitarbeiterbeteiligung
  • Nachwuchsförderung
  • Regelmäßiges Feedback
  • Restaurants in der Umgebung
  • Weiterbildungsmöglichkeiten
Bei Amoria gibt es viele Berufe. Aber einige sind besonders...
  • Personalberater/in bei
    Amoria
    Recruitment consultants work with client companies, building relationships in order to gain a better understanding of their recruitment needs and requirements. They attract candidates by drafting advertising copy for use in a wide range of media, as well as by networking, headhunting and through referrals. They screen candidates, interview them, do background checks, and finally present candidates to their clients.


    Responsibilities

    A Recruitment Consultant must:

    • Make cold calls to get new business from client companies (if you don’t want to work in sales – then this is the moment to look for different opportunities)
    • Build a detailed knowledge of the characteristics and specific needs of their client
    • Meet targets set by their consultancy of vacancies taken on, and vacancies filled successfully
    • Build up the client’s loyalty to their agency by providing a good service
    • Draft advertising to attract applicants of the right standard
    • Choose appropriate candidates from the applications and pro-active searches
    • Keep a record of applicants on the agency’s books in case of other similar vacancies
    • Interview candidates and check candidates’ references
    • Provide a shortlist of candidates to the client and if necessary ‘sell’ the candidates chosen
    • Brief candidates about what to expect at interview and what their role will involve at the client company
    • Arrange practical details for interviews to take place
    • Negotiate the agency’s fees with the client
    • Provide advice to both clients and candidates about pay rates, training and career progression in their sector
    • Make suggestions to the client company to help them attract candidates with particular skills or attributes in the future


    Entry requirements

    Although this area of work is open to all graduates, an economic degree is beneficial. Choosing to work for an agency that specialises in a market or industry related to your degree subject could also increase your chances. Postgraduate study is not essential. You may find that relevant experience and skills are more useful.

    Candidates need to show evidence of the following:

    • ambition and confidence
    • financial motivation
    • commercial awareness and desirable is previous sales experience
    • goal orientation – clear professional and personal goals
    • good interpersonal and communication skills;
    • teamwork
    • ability to handle multiple priorities
    • ability to meet deadlines and targets
    • ability to cope with responsibility and high pressure
    • customer service skills


    Work experience in sales or any customer-oriented role is useful for starting a career in the recruitment industry. Competition is fierce as the occupation attracts candidates from all disciplines.

    Passende Jobs bei Amoria
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Elena Longen
Talent Acquisition Manager
0221 845 6110
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